WIELKA WYMIANA UBRAŃ I AKCESORIÓW - Warszawa
Blog > Komentarze do wpisu

Szokujące królestwo kolorów. Benetton.

All the colors of the world.

Benetton. Odzieżowe imperium kolorów stworzone przez Luciano Benettona.

Śmierć ojca przerwała idylliczne dzieciństwo dziesięcioletniego wówczas Luciano. Ten punkt zwrotny w życiu chłopca wpłynął zapewne na jego dalsze losy nierozerwalnie związane ze stworzeniem jednej z najbardziej popularnych firm odzieżowych na świecie.

Ale na początku wcale nie było łatwo. Mając w perspektywie utrzymanie rodzeństwa i matki, Luciano rzucił szkołę i zaczął pracować, m.in. w sklepie z tekstyliami. Obserwując klientów zaczął powoli zdawać sobie sprawę, że ludziom czegoś bardzo brakuje, a tym czymś był kolor.

Bodźcem do dalszego działania okazał się prezent od siostry. Jaskrawo żółty wełniany sweter okazał się strzałem w dziesiątkę, jeżeli chodzi o gust Luciano i zainspirował go do podjęcia konkretnych kroków związanych z założeniem własnego przedsiębiorstwa. Na początek musiał zgromadzić niezbędne fundusze.  Toteż pieniądze z trudem zdobyte ze sprzedaży akordeonu i roweru brata przeznaczył na zakup maszyny dziewiarskiej.

Pierwsze swetry Benettona spotkały się ze sporym zainteresowaniem ówczesnych klientów. Produkcja rodzinna rozkwitła i zaczęła generować zyski, które można było przeznaczyć na nową inwestycję - fabrykę. Po przyjęciu do pracy paru osób ruszyła sprzedaż swetrów w sklepie obok, niebawem kolejny powstał w Treviso.

Pełna strategia wizerunkowa firmy i plan jej dalszego rozwoju narodziły się w głowie Luciano w trakcie olimpiady w Rzymie, kiedy to siedząc na trybunach zachwycił się grą kolorów, emocji, muzyki, śmiechu wśród totalnie obcych sobie ludzi z różnych krajów oraz licznych narodowości. Miała być różnorodność, miał być kolor i młodość. Tak też się stało.

Po powrocie z Luciano Wielkiej Brytanii, gdzie właściciel zdobył wiedzę i doświadczenie na temat uszlachetniania dzianin, firma była w stanie dostarczyć towar do dziesięciu sklepów. Od samego początku, mimo sporej ekspansji Luciano stawiał na budowanie zamkniętego kręgu ekskluzywnych odbiorców.

W 1969 roku sklep firmy Benetton otworzył swoje podwoje w Paryżu na słynnej Rue Bonaparte. 

Kolejnym ruchem Benettona stało się przejęcie fabryki Sisley zajmującej się produkcją dżinsów.  Ten, jak się okazało niesamowity sukces doprowadził do kolejnej transakcji - zakupu Villi Minelli, gdzie powstała fabryka z prawdziwego zdarzenia, tam też do dzisiaj mieści się główna siedziba firmy.

Mimo intensywnego rozwoju firma niezmiennie pozostaje w rękach rodzinnych. Przełomowym rokiem w historii wizerunku firmy okazał się rok 1972, kiedy to Benetton podpisał umowę z francuską agencją reklamową i nawiązał wspólpracę z Oliverem Tosacanim, światową sławą w branży fotograficznej, bulwersującą od lat opinię publiczną swoimi śmiałymi i kontorwersyjnymi kampaniami. Powstaje nowe logo, które w niezmienionej formie przetrwało do dziś.

Tosacani uważany jest za jeden z filarów sukcesu marki. Jego wyzywające kampanie reklamowe zapoczątkowały nową erę w marketingu. To właśnie on udowodnił, że wzrost sprzedaży to nie jednorazowa reklama, ale dłuższa strategia komunikacyjna. Szokowanie opinii publicznej odważnymi i prowokującymi obrazami, reklamy całujących się księdza i zakonnicy, kopulujących koni lub geniatalia do dzisiaj pozostają na językach praktycznie wszystkich.

Rozpoczęła się dobra passa firmy, która praktycznie trwa do dzisiaj. W najbliższej przyszłości Luciano zamierza przekazać firmę swojemu synowi, bo jak twierdzi, pora przekazać ster w ręce młodszego pokolenia. Obecnie ta jedna z największych firm rodzinnych obecna jest w 120 krajach, ma ok. 5000 sklepów i 9 fabryk. Benetton nadal ma się rozwijać...

 

 

wtorek, 06 października 2009, bluemistress

Polecane wpisy

  • Lula Swap Show - fotorelacja cz.2

    Zdjęcia autorstwa Łukasza Plewy [lukasz_plewa(at)wp.p; http://www.maxmodels.pl/xelos.html ] Makijaż modelek: Hania Dowejko (dyplomowana wizażystka) dowejko(at)

  • Lula Swap Show - fotorelacja cz.1

    Zdjęcia autorstwa Łukasza Plewy [lukasz_plewa(at)wp.p; http://www.maxmodels.pl/xelos.html ]

  • Lula Fashion Show II

    Organizacja konkursu oraz pokazu mody podczas wymiany Lula Swap Show to dla mnie wielkie przeżycie. Kiedy ogłaszaliśmy pierwszy konkurs na modelki do pokazu Lul

Komentarze
spieniona
2011/02/14 16:41:44
A ja właśnie dodałam wpis na temat reklam Benettona - zapraszam :)
Reklamy Benettona i dotykanie tabu
-
2013/05/22 16:43:29
A mam wrażenie, że obecnie aż tak kolorowi nie są.. chociaż ostatnio napatoczyłam się u nich na pomarańczowy olejek do masażu o.O, czasami im się kosmetyki też zdarzają :)
do góry | kontakt | RSS | newsletter | projekt i wykonanie: kate_mac
Partnerzy Lula Swap Show
Liczniki internetowe